تیر ۱۳

کتاب مطالعات نوآوری سیر تکامل و چالشهای آتی منتشر شد.
به گزارش روزنامه مردم سالاری دراین زمینه: پژوهش در مطالعات نوآوری در چند دهه اخیر با تحولات متعددی روبرو بوده است. البته همانند کلیه حوزه‌های دانشی، همواره موضوع رکود علمی و نظری و بازگشت به رویکرد‌ها و مسیرهای گذشته و یا ماندن در نظریه‌های فعلی از خطرات مهمی است که رشته نوآوری نیز با آن دست به گریبان است. در سال ۲۰۱۲ میلادی، در دانشگاه آلبورگ کارگاهی با محوریت «آینده‌ مطالعات نوآوری» برگزار شد. در این کارگاه، بسیاری از نویسندگان بنام در زمینه نوآوری و موضوعات پیرامون آن حضور داشتند، نویسندگانی که طی سالیان متمادی در پیشرفت و بالندگی این حوزه، مشارکت مجدانه داشته‌اند. این کتاب محصول و نتیجه کارگاه مذکور است.

هدف مترجمان از انتخاب این کتاب کمک هرچه بیشتر به پژوهشگران، دانشجویان، حرفه‌مندان، صنعتگران و مدیران جهت درک عمیق‌تر از مفهوم نوآوری، تبیین جایگاه و ضرورت آن در کسب و کار و همچنین آشنایی بیشتر با شیوه‌ها، ابعاد، مرزهای همجوار، چالش‌ها و ترسیم دورنما و دستور کار آینده مطالعات در این حوزه است. پدیدآورندگان کتاب (جان فاگربرگ، بن آر. مارتین و ایزبن اس. اندرسن) تلاش نموده‌اند تا تصویری جامع و ساختاریافته از سیر تکاملی مطالعات نوآوری و دستور کار آینده برای این حوزه ارائه نمایند. ترجمه این کتاب به زبان فارسی توسط تیمی از دانشکده مدیریت دانشگاه تهران (احمد جعفرنژاد چقوشی، ابوالفضل کیانی بختیاری و محمد حاجعلی) انجام پذیرفته و توسط انتشارات هزاره ققنوس منتشر شده است. این کتاب در عین حال که برای مدیران و دانشجویان کسب و کار مفید است، به دلیل برخورداری از مطالعات و تحقیقات جدید، در تحقیقات دانشگاهی نیز به عنوان منبعی معتبر محسوب می‌شود که می تواند پاسخگوی طیف وسیعی از موضوعات و مسائل مطرح در حوزه مدیریت راهبردی، مدیریت فناوری و نوآوری باشد. کتاب در برگیرنده موضوعات عملی و نظری در ادبیات نوآوری است و به لحاظ برخورداری از مقالات هدفمند که توسط صاحب‌نظران این حوزه به رشته تحریر در آمده است؛ درک جامعی به مخاطب ارائه می‌دهد.
کتاب مطالعات نوآوری سیر تکامل و چالشهای آتی در ۲۹۲ صفحه و با قیمت ۲۵۰٫۰۰۰ ریال به تازگی توسط انتشارات هزاره ققنوس منتشر شده است

نوشته ای از مدیر سایت

نظرات غیر فعال است.