خرداد ۰۵

خبرگزاری بسیج روز شنبه چهارم خرداد در بخش  سرویس اخبار ویژه خود با اشاره به تجمیع گزارشهای مستند خبرگزاری بسیج از نمایشگاه کتاب(عین عبارت خبرگزاری ) اعلام کرده :  انتشارات «هزاره ققنوس» با انتشار و توزیع یک کتاب اقدام به ایجاد شبهه و شک در واقعه‌ی عاشورا و عزاداری حضرت سیدالشهداء نمود!

جالب‌تر اینکه در انتهای خبر خود چاپ کتاب “جامعه شناسی تحریفات عاشورا” نوشته “عبدالحمید ضیایی”  توسط  انتشارات هزاره ققنوس را بی ارتباط با اعطای مجوز حضور به نشر چشمه نداسته است.

متن خبر را اینجا ببینید

http://basijnews.ir/fa/news/8519197/%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B9%DB%8C%D9%86-%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%87%D9%85-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%BA-%D8%A8%D9%88%D8%AF

برای تنویر افکار عمومی و نه در پاسخ به خبر جعلی  این سایت هزاره ققنوس چند نکته را اعلام می دارد.

یک: اینکه در تیتر خبر اعلام شود یک انتشارات با انتشار و توزیع کتاب به ایجاد شبهه و شک در واقعه‌ی عاشورا و عزاداری حضرت سیدالشهداء پرداخته است، اما مستنداتی برای این ادعا ارایه نشود چیزی غیر از عوام فریبی نیست!

دو:  مجوز کتاب “جامعه شناسی تحریفات عاشورا” نوشته “عبدالحمید ضیایی”  در سال اردیبهشت ماه ۱۳۸۴  و در دولت هشتم(دولت دوم جناب آقای خاتمی) دریافت شده است.  مجوز چاپ سوم کتاب با ویرایش کلی نیز در دولت دهم ( دولت دوم آقای احمدی نژاد) اخذ شده است. نکته اخر اینکه چاپ پنجم این اثر نیز سال گذشته  و در دولت یادهم( آقای روحانی) منتشر و از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام وصول و یا همان مجوز توزیع داشته است.

به نظر می‌رسد« تجمیع گزارشهای مستند خبرگزاری بسیج از نمایشگاه کتاب» و نیز برداشت خبرنگار مربوطه اهمیتی بیش از سه دولت پیش گفته و کارشناسان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد. به عبارت دیگر آنچه در ذهن عزیزان خبرنگار خبرگزاری بسیج می گذرد مهم است نه آنچه در مبدی رسمی فرهنگی اتفاق می افتد.

سه: دوستان خبرگزاری بسیج بدانند کتاب”جامعه شناسی تحریفات عاشورا” توسط بزرگان نظام خوانده و تایید شده است.

چهار: در خصوص این دو افترای خبرگزاری بسیج فقط به انتشار متن اصلی کتاب بسنده می‌کنیم و داوری و قضاوت را بر عهده مردم می گذاریم.

خبرگزاری بسیج: اربعین حسینی هم دروغ بود!

متن کتاب(ص ۲۱۳ تا ۲۱۵ کتاب): یکی دیگر از تحریفات آشکار در واقعه‌ی عاشورا،حضور و ورود اهل بیت به کربلا در روز بیستم صفر سال ۶۱ هجری است.

با یک ارزیابی ساده تاریخی و نبز بر اساس قراین عقلی می‌توان به تشکیک در صحت این واقعه پرداخت. نکته مهم این است که واقعه ورود اهل بیت به کربلا در روز بیستم صفر سال ۶۱ هجری و بازگشت از سفر شام‌، تا قبل از قرن هفتم هجری در هیچ یک از منابع  نیامده و نخستین بار سید ابن طاووس در کتاب “اللهوف”، این مسأله را طرح نموده است

خبرگزاری بسیج: مستند نبودن اتمام حجت حضرت سیدالشهداء با یاران خود در شب عاشورا

متن کتاب(ص ۲۰۰ تا ۲۰۱ کتاب): در خصوص جدایی‌ بعضی‌ از یاران‌ از امام‌ (ع‌) در شب‌ عاشورا! صاحب‌ کتاب‌ حماسه‌ حسینی‌ نیز معتقد بود که‌ تنها صاحب‌ ناسخ‌ التواریخ‌، این‌ اشتباه‌ تاریخی‌ را انجام‌ داده‌ و این‌ مطلب‌ را هیچ‌ تاریخی‌ تأیید نمی‌کند و قطعا در شب‌ عاشورا، هیچ‌ یک‌از اصحاب‌ اباعبدالله‌، نرفتند و نشان‌ دادند که‌ در میان‌ آنها، غش‌دار و آنکه‌ نقطه‌ ضعفی‌ داشته‌ باشد، وجود ندارد

و به‌ نظر می‌رسد که‌ این‌ خبر تحریف‌آمیز و روایت‌ دروغ‌ را تاریخ‌نگاران‌ مکتب‌ اموی‌ – شامی‌ساخته‌ باشند تا وفاداری‌ و تعهد قلبی‌ و عملی‌ یاران‌ امام‌ نسبت‌ به‌ آن‌ حضرت‌ را مورد تردید و تزلزل‌ قرار دهند.

بر این‌ اساس‌، خبر پراکنده‌ شدن‌ یاران‌ امام‌ در شب‌ عاشورا، فاقد هرگونه‌ محمل‌ و مبنای ‌مستند تاریخی‌ بوده‌ و از درجه‌ اعتبار و توثیق‌ ساقط می‌باشد و کتابهای‌ مرجع‌ و مأخذ این ‌روایات‌ از قبیل‌ اسرار الشهاده‌، نورالعین‌، مهیج‌ الاحزان‌، مخزن‌ البکاء، ناسخ‌ التواریخ‌ و … هیچ‌گونه‌ اعتبار و ارزش‌ تاریخی‌ ندارند.

خبرگزاری بسیج: مستند نبودن واقعه دو طفلان مسلم(ع)

متن کتاب(ص ۲۱۷ تا ۲۱۹ کتاب):

از دیگر داستان‌های عجیی که در روضه ها از آن فراوان یاد شده و جنبه عاطفی قوی و سوزناکی دارد قصه‌ی دو طفل مسلم است.  تا قبل از مجلسی (قرن دوازدهم هجری) کلیه اخبار در مورد طفلان مسلم شفاهاً توسط طبری با ۲۳۰ سال فاصله، شیخ صدوق حدود ۳۰۰ سال فاصله و خوارزمی حدود ۵۰۰ سال فاصله با اختلاف در انساب دو طفل، زمان اسارت آنها و شرح ماجرا نقل شده است. ابو مخنف متوفای ۱۵۷ هجری که جامع‌ترین و موثق ترین «مقتل الحسین» را ارائه داده، هیچ‌گونه اشاره‌یی به داستان دو طفل ندارد.

نوشته ای از مدیر سایت

نظرات غیر فعال است.